top of page

MŮJ PŘÍBĚH

Zpívala jsem si ráda od malička. Aby rodiče můj talent podpořili, přihlásili mě do dětského sboru, následně na hodiny sólového zpěvu do základní umělecké školy a za pár let na to jsem nastoupila ke studiu zpěvu na konzervatoř. Byla jsem hodná a poslušná holka, co plní zadání a úkoly na sto procent a k tomu, z mnoha důvodů, které měly kořeny už v dětství, daleka toho vnímat sebe sama. A tak se stalo, že jsem si za celé čtyři roky studia neuvědomila, že je v mém hlasovém projevu něco zásadně špatně. Po zpívání mě často bolelo v krku („to se časem vyzpívá“), mluvní hlas jsem měla vyšponovaný nahoru („to se hned pozná školený hlas“). 

Nedokázala jsem svůj hlas zesílit, při zpěvu jsem se nadřela jako kůň. Neuměla jsem se skrze svůj hlas vyjádřit v plné míře, nedokázala jsem vyventilovat svoje emoce. Můj hlas se evidentně trápil a já postupem času taky. Ale pořád jsem tomu nepřikládala důležitost, byla jsem přece na umělecké škole, učitel byl Bůh. 

Simča neví.jpg

Můj příběh

ostnatý drát.jpg

Ke konci studia už mi ale bylo jasné, že je něco špatně. V ten moment mi začaly do cesty přicházet učitelé, kteří mi otevírali úplně nové obzory práce s hlasem, zpěvem, s tělem, s dechem, s myslí, s hlubšími rovinami... V průběhu následujících let jsem prošla mnoha seberozvojovými kurzy, technikami, metodami, workshopy a terapiemi, které mi pomohly mimo jiné rozmotat, co se uvnitř mě (z větší části už v dětství) zašmodrchalo a co mě zásadně brzdilo v sebevyjádření se skrze hlas. Na této cestě jsem pochopila, jak obrovský, léčivý potenciál hlas má. 

Zdaleka nejsem u konce (naštěstí!) ve zkoumání a objevování tohoto potenciálu a čím více do jeho podstaty pronikám, tím více jsem fascinována, okouzlena, tím více je také můj hlas svobodný, tím snadněji skrze zpěv i řeč vyvěrají moje emoce, uvolňují se pnutí, zintenzivňuje a znásobuje se radost, zpříjemňuje se moje interakce s okolním světem… Je to nádherná cesta, je to moje cesta. A kromě toho, že dává mému životu dříve netušený rozměr, je mým přáním a záměrem sdílet nasbírané zkušenosti, prožitky, objevené obzory a směrovat a provázet děti i dospělé na jejich cestě poznání skutečných možností jejich hlasu. A je pro mě jednoduše krásné, že je tento proces téměř vždy obohacující na obou stranách. 

210516_SimcaAdamMiri-42.jpg

Moji průvodci

Od chvíle, kdy jsem v roce 2006 nastoupila na cestu vyléčení svého hlasu a sebe sama, jsem absolvovala výcviky, semináře, kurzy a workshopy u následujících učitelů a průvodců:

Iva Bittová

Olga Lidia Kozlowska

Hana Pecková

Komala de Amorim

Gabriela Vermelho

Ivana Vostárková

Feng Yun Song

Ridina Ahmed

Mirka Novak

Bettina Maureenji

Antonia Nyass

Komala de Amorim

Zpívání u Simony je pro mě spíš celková terapie než jenom zpěv. Zjistila jsem, že člověk zpívá tak, jak se cítí a vnímá a pokud je k sobě upřímný, uvědomí si sám sebe a opravdově se chce vyjádřit, tak pak se to na zpěvu projeví. Přišla jsem jako člověk, který se zpívat bojí a zpívá falešně, a po několika lekcích jsem objevila svůj skutečný hlas - silný, hluboký a znějící.

- Milada Klimešová

Simona je skvělá učitelka a neskutečně trpělivý, pozitivní, energický člověk.
Přesně ví, jak poradit, aby se člověk posunul dál. Pomohla mi najít jak sebedůvěru, tak novou životní cestu. Díky ní jsem se naučila, jak s hlasem zacházet, jak ho milovat, jak si věřit, vnímat své tělo, hudbu a smysl textu. Vidím na sobě obrovský posun. 

- Kateřina Kovářová

Začátky sólového zpěvu pro mě byly velmi těžké. Od malička jsem zpívala ve sboru, kde je hlavním cílem nevyčnívat z celku. Naučit se nezpívat jako vosková figurína mi dalo opravdu zabrat. Měla jsem ale obrovské štěstí, že jsem potkala právě Simonu.  Učí mě překonávat strach z toho, že se mi něco nepovede. Že mi u vysokých tónů přeskočí hlas nebo že na koncertě zapomenu text. Simona nechce, abych zpívala dokonale. Vede mě k tomu, abych si zpěv užívala, abych skrze něj poznávala sama sebe. Kdo jsem, co cítím, co chci svou písní sdělit. 

- Hana Summerová

bottom of page